Dodano20 dni temu

IV Narodowy Kongres Żywieniowy

4
odpowiedzi
62
wejść
0
ocena
Artykuł pochodzi z serwisu Leksykon.

Przejdź na:
http://leksykon.com.pl/iv-narodowy-kongres-zywieniowy-107196-artykul.html
Odpowiedzi [ 4 ]
00
Dodano 20 dni temu
Niestety uważam, że ludzie sami muszą zauważyć jak niezdrowa dieta niszczy ich organizm. Myślę, że ta świadomość zaczyna kiełkować dzięki wielu akcjom edukacyjnym i modzie na ćwiczenia oraz zdrowsze odżywianie. Zdrowe jedzenie nie dotyczy ścisłych ograniczeń dietetycznych, pozostawania niewyobrażalnie szczupłym lub pozbawiania się produktów, które sprawiają nam przyjemność. Przeciwnie, chodzi o to, aby czuć się wspaniale, mieć więcej energii, poprawić swoje zdrowie i poprawić nastrój. Wiele osób jest przytłoczonych nadmiarem sprzecznych informacji. Wydaje się, że dla każdego eksperta, który mówi , że pewne jedzenie jest dla ciebie dobre, znajdziesz inne powiedzenie wręcz przeciwne. Jednak dzięki tym prostym wskazówkom można pokonywać zamieszanie i nauczyć się tworzyć - i trzymać się - smacznej, zróżnicowanej i odżywczej diety, która jest tak dobra zarówno dla umysłu, jak i dla ciała. Wystarczy ustalić sobie proste zasady i się ich trzymać, zacząć powoli ograniczając śmieciowe jedzenie i pijąc więcej wody.
00
Dodano 20 dni temu
Właśnie, zdrowa dieta nie musi być zbyt skomplikowana. Podczas gdy wykazano, że niektóre określone pokarmy lub składniki odżywcze mają korzystny wpływ na nastrój, najważniejszy jest ogólny schemat diety. Kamieniem węgielnym zdrowego schematu żywieniowego powinna być zamiana przetworzonej żywności na pełnowartościową, gdy tylko jest to możliwe. Jedzenie produktów, które jest jak najbardziej zbliżone do sposobu, w jaki zaplanowała przyroda, może mieć ogromny wpływ na sposób, w jaki funkcjonujemy.
00
Dodano 20 dni temu
Podczas gdy niektóre ekstremalne diety mogą sugerować inaczej, wszyscy potrzebujemy równowagi białka, tłuszczu, węglowodanów, błonnika, witamin i minerałów w naszej diecie, aby utrzymać zdrowe ciało. Nie musimy eliminować niektórych kategorii żywności z diety, a raczej wybierać najzdrowsze opcje z każdej kategorii. Przestawienie się na zdrową dietę wcale nie musi być propozycją wszystkiego lub niczego. Nie musimy być perfekcyjni, nie musimy całkowicie eliminować żywności, którą lubimy, i nie musimy zmieniać wszystkiego naraz - co zwykle prowadzi tylko do oszustwa lub rezygnacji z nowego planu żywieniowego. Lepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie kilku niewielkich zmian na raz. Utrzymanie swoich celów w stanie podstawowym może pomóc osiągnąć więcej w dłuższej perspektywie, bez poczucia bycia pozbawionym czegoś lub przytłoczonym gruntowną zmianą diety. Pomyślmy o planowaniu zdrowej diety jak o wielu małych, łatwych w zarządzaniu czynnościach, takich jak dodanie sałatki do jadłospisu raz dziennie. Gdy małe zmiany stają się nawykiem, możemy kontynuować dodawanie kolejnych zdrowych wyborów.
00
Dodano 8 dni temu
Takie spotkania wydają się być świetną inicjatywą aby wprowadzać zdrowe nawyki wśród naszego społeczeństwa. Co prawdą ostatnie dane donoszą, że świadmość Polaków odnośnie zdrowego trybu życia jest coraz lepsza. Jednak wydaje mi się, że warto jest utrwalać te nawyki właśnie poprzez organizowanie takich kongresów. Zorganizowanie ich na Stadionie Narodowym wydaje się być bardzo dobrym rozwiązaniem z uwagi na to, że jednocześnie może w nim wziąć udział bardzo duża liczba osób. Problem, który został poruszony jest bardzo poważny. Otyłość i nadwaga niestety zaczynają towarzyszyć coraz większej liczbie osób w naszym społeczeństwie. Również dzieci są w wysokim stopniu na nie narażone. Na to składa się bardzo wiele czynników, które wymagają jak najszybszych zmian. Na takich właśnie spotkaniach mogą zostać przekazane instrukcje zarówno dla rodziców jak i samych dzieci i młodzieży jak należy odpowiednio się odżywiać oraz jak często i jak długo uprawiać sport. Pamiętajmy o tym, że w pierwszych latach życia to rodzice są odpowiedzialne za zdrowie swoich dzieci. Warto więc aby mieli oni na uwadze co jedzą ich dzieci. Na początku swojego życia to właśnie rodzice są autorytetem dla swoich pociech. Powinni więc być dla nich przykładem co należy jeść, a jakich produktów unikać. Badania przeprowadzone wśród rodziców półrocznych oraz rocznych niemowląt donoszą, że ponad 60% maluchów spożywa 7 albo więcej posiłków dziennie. W ich diecie jest ponadto zbyt duża liczba soków, które wciąż przez dużą grupę rodziców są uważane za niezastąpione. Rodzice przyrządzając różnego rodzaju kaszki często nie stosują się do zaleceń producenta jeżeli chodzi o proporcje, a także w celu poprawy smaku dodają do nich cukier. Kolejnym problemem jest nieregularność spożywanych posiłków. Dzieci często przed szkołą nie jedzą śniadań, a nawet jeśli je jedzą to są one często niepełnowartościowe. Bardzo popularne są płatki śniadaniowe, które w głównej mierze są źródłem cukru i to w bardzo dużej ilości. W konsekwencji dzieci w szkołach często decydują się na przekąski w postaci batonów, pączków czy słodkich bułek, które regularnie spożywane, przyczyniają się do nadwagi oraz otyłości. Warto również wspomnieć o jednej istotnej kwestii, która ma bardzo duży wpływ na wagę. Sposób odżywiania w okresie płodowym i niemowlęcym kształtuje metabolizm dziecka na całe życie. Jak wynika z badań jeśli płód był niedożywiony i dziecko urodziło się z niską masą urodzeniową (poniżej 2,5 kg), to ryzyko rozwoju otyłości w przyszłości zwiększa się. Dotyczy to wcześniaków jak i dzieci urodzonych o czasie, jednak o zbyt niskiej masie urodzeniowej. Ma to związek z tym, że dzieci te w okresie życia płodowego są przyzwyczajone do oszczędzania energii, a gdy w przyszłości pojawia się jej nadmiar, rozwija się u nich otyłość. Z drugiej strony sytuacją, która może prowadzić do rozwoju otyłości u dziecka, jest nadmierna masa urodzeniowa (powyżej 4 kg). Może to być spowodowane zbyt dużym przyrostem kilogramów w ciąży, a także cukrzycą ciążową. Wspólne wycieczki rowerowe czy chociażby wypady na basen są świetnym rozwiązaniem, aby aktywność fizyczna stawała się czymś przyjemnym, a nie przymusem jak uważa większość dzieci, które muszą ćwiczyć na zajęciach wychowania fizycznego. Właśnie, tutaj pojawia się kolejny problem bowiem, spora część rodziców wystawia zwolnienia swoim dzieciom bezpodstawnie. Pamiętajmy, że okres wzrostu i rozwoju wymaga regularnych ćwiczeń ogólnorozwojowych co zapobiega powstawaniu wadom postawy oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Oczywiście doskonale wiemy, że regularna aktywność fizyczna pozwala zapobiec wielu chorobom cywilizacyjnym, które niestety dotyczą również najmłodszych. Wydaje mi się, że świetnym posunięciem jest również to, aby wszelkie nowe wytyczne był przekazywane pracownikom szkół, w tym pielęgniarkom. Według mnie odgrywają one istotną rolę w kontrolowaniu stanu zdrowia, w tym także wagi najmłodszych. W przypadku dostrzeżenia pojawiających się nieprawidłowości bardzo ważne jest jak najwcześniejsza interwencja. Według danych tylko 5 procent przypadków otyłości wśród dzieci jest związana z zaburzeniami hormonalnymi, zespołami uwarunkowanymi genetycznie, uszkodzeniem układu nerwowego, czy też stosowania przewlekle niektórych leków. To tzw. otyłość wtórna. Pozostałe 95% to otyłość wynikająca z niezdrowego trybu życia. 20 lat temu nadwaga i otyłość dotyczyły ok. 9% dzieci w wieku szkolnym. Według aktualnych danych już co 5 uczeń w polskich szkołach zmaga się z nadwagą lub otyłością. To pokazuje, że skala problemu jest naprawdę duża i takie akcje są szansą aby tego problemu systematycznie.
Strona:1
Liczba głównych odpowiedzi na stronie:  
Dodaj odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować
Toast