Dodano18 dni temu

Polacy jedzą o 12 kg cukru przetworzonego więcej niż dekadę temu

4
odpowiedzi
78
wejść
0
ocena
Odpowiedzi [ 4 ]
00
Dodano 18 dni temu
W pogoni za ograniczaniem cukru bardzo ważne jest, aby widzieć różnicę między cukrami dodawanymi a cukrami występującymi naturalnie w żywności, takiej jak owoce i warzywa. Są to zdrowe produkty spożywcze, które zawierają wodę, błonnik i różne mikroelementy. Naturalnie występujące cukry są absolutnie w porządku, trzeba jednak uważać na przetworzone produkty takie jak soki, napoje czy popularne ostatnio smoothie gotowe do kupienia w sklepie.
00
Dodano 18 dni temu
Cukier jest głównym składnikiem słodyczy i wielu przetworzonych produktów spożywczych, takich jak napoje bezalkoholowe czy nawet zwykłe pieczywo, które jemy niemal codziennie. Najczęściej dodawane cukry to zwykły cukier stołowy (sacharoza) i syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy. Jeśli chcemy schudnąć i poprawić swoje zdrowie, powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby unikać pokarmów zawierających te składniki. Organizm w pierwszej kolejności, jako źródło energii, korzysta z cukrów prostych, potem przetwarza złożone, a dopiero w ostatniej kolejności zaczyna spalać tłuszcz. Nie dodawajmy swojemu ciału niepotrzebnego paliwa do spalenia. Przy chudnięciu bardzo ważne jest ograniczenie węglowodanów. Często bywa to trudne, ponieważ organizm jest przyzwyczajony lub nawet uzależniony od jego stałego dopływu. Ma to jednak kluczowe znaczenie w obniżeniu masy ciała.
00
Dodano 18 dni temu
Słodkie, niezdrowe jedzenie stymuluje te same obszary w mózgu, co narkotyki. Z tego powodu cukier może powodować utratę kontroli nad jego spożyciem. Mimo to, cukier nie jest aż tak uzależniający jak cięższe używki, a „uzależnienie od cukru” jest stosunkowo łatwe do pokonania. Powoli powinno się zmniejszać ilość węglowodanów w diecie. Wiele osób już na początku próbuje wyeliminować je zupełnie. Skutkuje to złym samopoczuciem, bólami głowy, brzucha oraz zmęczeniem. Bardzo łatwo wtedy o efekt jojo. Dlatego powinniśmy stopniowo ograniczać ilość przyjmowanego cukru. Pierwszym etapem może być praktycznie eliminacja z diety słodyczy. To prawdziwe bomby kaloryczne i cukrowe. Po kilku trudnych dniach abstynencji nasz organizm poczuje się lepiej i wcale nie będziemy tęsknić za słodyczami.
00
Dodano 9 dni temu
Niestety te dane wynikają z tego, że po pierwsze cukier w bardzo różnych postaciach jest często dodawany do produktów, o których byśmy nawet nie pomyśleli, a po drugie niestety Polacy nie zmieniają swoich nawyków dietetycznych od bardzo dawna. Oczywiście nie dotyczy się to wszystkich obywateli naszego kraju jednak wydaje mi się, że problem ten jest dosyć powszechny i trzeba możliwie jak najszybciej się z nim uporać. Niestety liczne kampanie zdrowotne, które zachęcają do tego aby sięgać po produkty niskoptrzetworzone oraz warzywa i owoce nie trafiają do większej części społeczeństwa co właśnie według mnie stanowi jeden z poważniejszych problemów jeżeli chodzi o nawyki żywieniowe Polaków. Na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej zdrowych produktów, których cena powoli zbliża się do tych wysokoprzetworzonych. Jeszcze jakiś czas temu dysproporcja pomiędzy tymi cenami była faktycznie duża i wielu ludzi to w pewnym stopniu zniechęcało co jest oczywiście zrozumiałe. Aktualnie jednak szeroka gama tych produktów spowodowała, że ceny nieco spadły. Może warto jest szukać oszczędności w innych aspektach życia, a nie na zdrowiu. Pamiętajmy, że to co jemy czy pijemy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Jeśli świadomie będziemy sięgać po zdrowe produkty, to szansa, że będziemy dłużej żyć w zdrowiu znacznie wzrośnie.
Strona:1
Liczba głównych odpowiedzi na stronie:  
Dodaj odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować
Toast