Dodano22 dni temu

Psychiatra: Zmiana czasu zawsze przynosi straty zdrowotne

3
odpowiedzi
52
wejść
0
ocena
Odpowiedzi [ 3 ]
00
Dodano 22 dni temu
Myślę, że wielu osobom zmiana czasu przeszkadza, a nawet jest szkodliwa. Weźmy np. osoby cierpiące na bezsenność, którym każda zmiana rytmu sprawia trudność. Dzieje się to zwłaszcza przy wydłużaniu czasu snu. Inny natomiast trudno jest wstać z łóżka. Kilka bezsennych nocy z rzędu skutkuje rozdrażnieniem, osłabieniem fizycznym i psychicznym, więc każda kolejna noc z problemami ze snem staje się dwakroć uciążliwa. Mimo to warto próbować trzymać nerwy na wodzy i przy którymś przebudzenie z rzędu, po prostu wstać z łóżka, przejść do innego pomieszczenia i wrócić do niego dopiero gdy poczujemy się senni. Na miarę możliwości zegarki powinny się znajdować poza zasięgiem naszego wzroku, ponieważ gorączkowe spoglądanie na godzinę absolutnie nie da nam wyciszenia.
00
Dodano 5 dni temu
Zmiana czasu wpływa na nasz rytm snu. Może być szczególnie trudna dla osób cierpiących na bezsenność. Ze snem jest różnie jedni zasypiają natychmiast jak tylko się położą, inni przewracają się z boku na bok, nie bardzo wiedząc jak temu zaradzić. To niestety coraz powszechniejszy problem. Wiele osób kojarzy, że głęboki i twardy sen jest przykładem zdrowego snu ponieważ zapadamy w niego bardzo szybko, co nie jest do końca prawdą. Jednak wtedy to właśnie mamy ciężkie sny, połączone często z chrapaniem. Żeby temu zapobiec powinniśmy pomyśleć na chwilę relaksu przed snem. Nie bez znaczenia jest również w czym śpimy, wiele tu zależy od indywidualnych upodobań i przyzwyczajeń. Generalnie jednak nie powinno się w strojach, które zbyt mocno przylegają do ciała i są obcisłe, ponieważ może was uciskać i powodować problemy z właściwym wypoczynkiem. Zbyt luźne i szerokie stroje też nie są korzystne. Jeśli jesteśmy zdrowi to nie powinniśmy zakładać na siebie za dużo, bowiem przegrzewanie organizmu podczas snu nie jest korzystne dla urody, lecz także utrudnia właściwy odpoczynek.
00
Dodano 5 dni temu
Owszem, zmiana czasu dla niektórych bywa trudna. Możemy jednak na kilka sposobów walczyć z dyskomfortem spowodowanym przesunięciem wskazówek zegara o godzinę. Wiele osób zastanawia się jaka powinna temperatura w pomieszczeniu, gdzie śpimy. Zasada jest prosta najlepiej odpoczywamy oddychając chłodnym powietrzem. Nie jest jednak zalecane spanie przy otwartym oknie, ponieważ przeciąg jest bardzo szkodliwy dla zdrowia. Zapach i świeże powietrze mogą działać kojąco, ale jak ze wszystkim nie należy przesadzać. Dobrze wywietrzona sypialnia i ładnie pachnące powietrze ułatwią nam zaśnięcie. O wiele łatwiej jest zasnąć, jeżeli wszystkie elementy, które nas otaczają działają kojąco. Dlatego przed pójściem spać lepiej nie oglądać horrorów, nie jeść ciężkostrawnej kolacji, nie robić pobudzających ćwiczeń fizycznych, zmniejszać ilość światła w pomieszczeniu. Specjaliści zalecają, żeby nie malować pokoju, w którym śpimy na żaden intensywny kolor. Często zastanawiamy się jak spać zdrowo i tak żeby nasz kręgosłup na tym nie cierpiał. Nasze łóżko powinno być równe, proste, bez żadnych wałków, podwyższeń i wgnieceń. Dość twarde, aby nie uginało się pod każdym naciskiem.
Strona:1
Liczba głównych odpowiedzi na stronie:  
Dodaj odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować
Toast