Spożywamy coraz więcej wyrobów zawierających cukier

4
odpowiedzi
111
wejść
0
ocena
Odpowiedzi [ 4 ]
00
Dodano 2 miesiące temu
Niestety coraz częściej trudno nam walczyć o zdrowe odżywianie. Producenci żywności dodają cukier praktycznie do wszystkiego, ponieważ to on polepsza smak i "uzależnia nas" od danego produktu. Producent ma świadomość, że kupimy jego wyrób ponownie. Trudno jest zerwać z nałogiem. Zacznijmy od prostych sposobów. Nie trzymajmy słodyczy, ciasteczek ani innych słodkich przekąsek w domu. Jeśli nie będą w domu, będziemy o wiele mniej skłonni do zjedzenia ich. Niezdrowe jedzenie to zły przykład dla dzieci, więc przejmijmy kontrolę nad dostępem naszych pociech do niezdrowej żywności. Przykładowo nie używajmy słodyczy jako nagrody - zamiast tego używajmy naklejek, długopisów, zabawnych aktywności, pochwały słownej lub tanich zabawek. Nie kupujmy również słodyczy lub czekolady dla dzieci, gdy jesteś poza domem. Jeśli naprawdę potrzebują przekąski, spróbujmy owoców lub niesolonych orzechów. Myślę, że w ten sposób od najmłodszych lat nauczymy je dokonywania zdrowych wyborów.
00
Dodano 2 miesiące temu
To prawda. Dzieci często są uczone przez rodziców, że jeśli zrobią coś dobrze, dostaną słodycze. W ten sposób odbierają niezdrowe jedzenie jako coś dobrego. Utożsamiają je z sukcesem. To bardzo zła postawa i jakby się nad tym zastanowić wielu z nas taką ma odkąd pamiętamy. Kiedyś słodycze były rarytasem, pewnie dlatego, ale teraz są powszechnie dostępne, a to przyczynia się do nadmiernego ich kupowania.
00
Dodano 2 miesiące temu
Wydaje mi się, że dostęp do śmieciowego jedzenia stanowi problem. Może jest to częściowo spowodowane polepszającą się sytuacją materialną Polaków. Nie jest to jednak usprawiedliwienie dla nadmiernego jedzenia, a co za tym idzie otyłości. Nadprogramowe kilogramy przyczyniają się do powstawania wielu chorób, co powoduje, że Polacy częściej kupują leki czy suplementy zamiast zmienić tryb życia na zdrowszy. W naszej diecie powinno być więcej warzyw, owoców i produktów pszenicznych, a mniej tłustego, smażonego mięsa i potraw gotowych. Niestety niejednokrotnie nasz styl życia nie pozwala na to byśmy codziennie przygotowywali sobie świeże i zdrowe dania. Często sięgamy również po szybkie przekąski, które albo są słodkie i zawierają tonę cukru, albo są słone i ociekające tłuszczem. Słodycze, chipsy, pizza i inne. Jesteśmy od nich uzależnieni.
00
Dodano 2 miesiące temu
Cukier to forma węglowodanów wytwarzanych przez rośliny. Jednak jego nadmierne spożycie jest niekorzystne dla naszego zdrowia. Cukier tuczy, kradnie z organizmu ważną witaminę B1, ponadto odpowiedzialny jest za cukrzyce, arteriosklerozę, osłabienie odporności organizmu oraz próchnicę. Cukier na co dzień używamy do słodzenia potraw i napojów. Należy do węglowodanów, które z kolei dzielą się na proste i złożone. Węglowodany proste to jednocukry, np. fruktoza (obecna w owocach) i galaktoza (zawarta w mleku) oraz dwucukry, jak laktoza, która występuje w mleku czy sacharoza, popularnie zwana cukrem. Natomiast węglowodany złożone zbudowane są z co najmniej trzech pojedynczych cukrów, ich długie łańcuchy tworzą skrobię. Do węglowodanów zaliczamy również celulozę, główny składnik błonnika pokarmowego. Węglowodany złożone występują w ziemniakach, warzywach strączkowych i zbożach. Cukry naturalnie występujące w żywności stanowią połowę spożywanych przez nas węglowodanów. Reszta to cukier dodany. Cukier jest ważnym źródłem energii. 1 g węglowodanów dostarcza człowiekowi 4 kcal energii. Według wytycznych WHO przynajmniej 55% energii dostarczanej organizmowi powinno pochodzić z węglowodanów, najlepiej tych złożonych, głównie w postaci skrobi zawartej w przetworach zbożowych i warzywach strączkowych. Pozostałą część energii powinniśmy pozyskiwać w wyniku spożycia tłuszczów – maksymalnie 30% oraz białka – do 15%. Cukier spożywany w nadmiarze ma niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka, dlatego WHO w ramach strategii przeciwdziałania otyłości, niezakaźnym chorobom przewlekłym i próchnicy apeluje do ograniczenia konsumpcji cukru. Nadmierne spożycie cukru jest główną przyczyną powstawania próchnicy oraz może prowadzić do otyłości. Słodki smak jest jednym z pierwszych, jaki rozpoznajemy i lubimy najbardziej już od wczesnego dzieciństwa. To nasze upodobanie do słodkich potraw w połączeniu z ich dużą dostępnością są głównymi czynnikami wpływającymi na wysoki poziom spożycia cukru w naszej diecie. Jedną z głównych przyczyn wzrostu ilości kalorii w diecie jest większe spożycie cukru dodawanego do żywności, np.: słodzonych napojów, cukierków, czekolad, ciastek i innych słodyczy, dżemów, lodów, sosów owocowych, past do smarowania pieczywa. Jeżeli nie wyobrażasz sobie wypicia kawy czy herbaty bez dodatku cukru, powinieneś stopniowo zmniejszać ilość cukru, którą dodajesz do napojów. Potrzebujesz aż 3 miesięcy, by odzwyczaić się od słodkiego smaku potraw. Jednak cyklicznie zmniejszając ilość wsypywanych do filiżanki łyżeczek cukru, pozwoli ci na szybkie odzwyczajenie się od słodkiego smaku. Jeżeli należysz do osób, które nie wyobrażają sobie wypicia kawy czy herbaty bez cukru, skorzystaj ze słodzika. Cukier biały, którego najczęściej używamy do słodzenia napojów i potraw może negatywnie wpływać na nasze zdrowie, gdy jest stosowany w nadmiarze. Dostarcza on nam tzw. pustych kalorii, które są szybko spalane i jednocześnie nie zapewnia nam żadnych innych cennych składników odżywczych. Dlatego należy używać go z rozwagą. Jeśli musisz już sięgnąć po przekąskę, zastąp batonik czy czekoladę świeżymi lub suszonymi owocami. Możesz sięgnąć również po ich przetwory. Co prawda są one słodkie, ale zawierają cenne dla zdrowia witaminy i składniki mineralne, a także błonnik. Ograniczasz cukier w diecie, ale masz poczucie zaspokojenia potrzeby zjedzenia czegoś słodkiego. Musisz ograniczyć również kolorowe i gazowane napoje, w których znajduje się najwięcej cukru. Zastąp jej 100% sokami owocowymi, wodą mineralną cz niesłodzoną herbatą. Napoje te ugasza pragnienie i nie dostarczą Twojemu organizmowi zbędnych kalorii. Wyeliminuj cukier ze swojej diety i postaw na naturalny miód. Pozwala osiągnąć słodki smak potraw. Łyżeczka miodu waży więcej niż łyżeczka cukru. Zatem przy prawie takiej samej kaloryczności – 1 g miodu to 3,2 kcal, a 1 g cukru to 4 kcal - zjadamy więcej energii z łyżeczką miodu. Pamiętaj, aby nie podgrzewać miodu, w przeciwnym razie straci on swoje cenne właściwości.
Strona:1
Liczba głównych odpowiedzi na stronie:  
Dodaj odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować
Toast